تبلیغات
Silent Hill - بررسی چهارگانه ی سایلنت هیل (قسمت سوم)

مرتبه
تاریخ : شنبه 29 تیر 1392


منبع : silenthill.ir

 به ادامه ی مطلب برید...

سال ۱۹۹۲:
  • نورا هالووی متولد شد.
  • لورا و مِری همدیگر را برای اولین بار در بیمارستان ملاقات کردند.
سال ۱۹۹۳:
  • ده سال بعد از مرگ دالیا، فرقه ی the Order نسبتا بدون فعالیت ماندند. در نزدیکی این زمان بود که وینسنت اسمیت موفق شد با استفاده از منایع مالی the Order آن را دوباره احیا و گسترده تر کند.
  • وقایع سایلنت هیل ۲ اتفاق افتاد.
  • وقایع سایلنت هیل آرکید اتفاق افتاد.
  • مارتین فیچ الکس شفردِ ۸ ساله را از سرمازدگی در سانحه اتوبوس مدرسه نجات داد.
سال ۱۹۹۴:
  • جاش شفرد متولد شد.
  • جوی بارتلت متولد شد.
  • سه سال بعد از پرونده والتر سالیوان (۱۰ قلب)، پلیس قربانی دوازدهم را با نام “Void” پیدا کرد و به اینکه این کار شاید تقلیدی از والتر سالیوان است شک داشتند.
سال ۱۹۹۶:
  • در ۶ ژانویه ارایدن جانسون متولد شد.
سال ۱۹۹۷:
  • فرانک ساندرلند در دفتر خاطرات خود ذکر کرد که والتر سالیوان ۳۰ سال پیش متولد شد.
سال ۱۹۹۸:
  • جوزف اِسکریبر (رزونامه نگاری که در ساختمان  South Ashfield Heights زندگی می کرد) شروع به جستجو برای پیدا کردن والتر سالیوان کرد. او در طول یک سال در Red Diary می نوشت تا که سرانجام ناپدید شد.
  • جسد تابی آرکبولت پیدا شد.
سال ۱۹۹۹:
  • شش ماه بعد از نا پدید شدن جوزف اسکریبر، هِنری تانشِند (Henry Townshend) به اتاق ۳۰۲ نقل مکان کرد.
سال ۲۰۰۰:
  • وقایع سایلنت هیل ۳ بعد از هفت سال از سایلنت هیل ۲، هفده سال بعد از سایلنت هیل ۱ و بیست سال بعد از سایلنت هیل ریشه ها اتفاق افتاد.
سال ۲۰۰۱:
  • وقایع سایلنت هیل سایلنت هیل ۴ اتاق ۳۰۲ اتفاق افتاد.
سال ۲۰۰۳:
  • Shepherd’s Glen جشن ۱۵۰ سالگی را در شنبه و یکشنبه (بیست و بیست و یکم سپتامبر) برگزار کردند.
  • اسکارلت فیچ، نورا هالووی و جوی بارتلت به ترتیب توسط خانوداهایشان برای دلجویی از خدا قربانی شدند.
  • جاش شفرد (برادر الکس شفرد) در یک سانح قایقرانی غرق شد و آلکس شفرد به یک بیمارستان روانی فرستاده شد.
سال ۲۰۰۷:
  • آلکس شفرد از بیمارستان روانی فرار کرد و به Shepherd’s Glen بازگشت.
  • در پاییز، وقایع سایلنت هیل بازگشت به خانه اتفاق افتاد.
سال ۲۰۰۸:
  • وقایع سایلنت هیل خاطرات خرد شده در یک برهه ی زمانی متفاوت اتفاق افتاد.
قدرت شهر سایلنت هیل:

باور به اینکه شهر سایلنت هیل همیشه مکانی با قدرت نا مشخص است دلیلی بوده که قبایل بومی آمریکایی به این منطقه آمده اند. با ورود استعمارگران و طاعونی که به دنبال آن آمد،

سایلنت هیل به این شناخته شده که خود را با اشکال دیگری که نماد کابوس ها رویاها هستند آشکار می کند.

این قدرت و حضور عجیب به نظر تاب خورد و قدرتمند تر شد. این تاب خوردن و قدرت در طول چهار قرن بارها و بارها اتفاق افتاد تا زمان سوزاندن آلسا گلسپی، که به عنوان یک کتالیزور برای قدرت شهر عمل کرد و به همین دلیل سایلنت هیل افرادی که قلب تاریک و شومی داشتند را به خود جذب می کرد. معلوم نیست که آیا شهر به طور واقعی قابل درک است یا اینکه صرفا برای شکل گرفتن مانند یک آینه از افکار مردم  عمل می کند.

آنطور که سایلنت هیل شناخته شده است، به ۳ نوع شکل از واقعیت آشکار می شود:
این سه شکل دنیای واقعی (Real World)، دنیای مه (Fog World) و دنیای دیگر (Otherworld) نام دارند.
  • جهان واقعی:
 جالب اینجاست که کاوش نشده ترین جهان، همان جهان زندگی روزمره است. در واقع این جهان بُعد فیزیکی و واقعی افرادی است که در سایلنت هیل حضور دارند. بر خلاف جهان مه و جهان دیگر ، در جهان واقعی اتفاقات ماوراء الطبیعه کمتری رخ می دهد. هیولا ها تمایلی ندارند در این جهان آشکار شوند. هر چند، با در نظر گرفتن این واقعیت که جهان مه و جهان دیگر قادر به جایگزین شدن با جهان واقعی است، احتمال می رود که موجودات و هیولا های ماوراء الطبیعی با قدرتی که در اختیار خود دارند می توانند تاثر مستقیم بر روی جهان واقعی بگذارند.
برخلاف دیگر جهان های موجود در سایلنت هیل، جهان واقعی تعامل کمتری دارد. در اکثر موارد، بازی با پروتاگونیستی (شخصیت اصلی بازی) شروع میشود که میان دو جهان عبور می کند و خود را در دام جهان مه می یابد. این موردی مختصر از جهان واقعی است که معمولا در نگاهی اجمالی در اوایل بازی، بازیکن می تواند آن را مشاهده کند.
شهر سایلنت هیل به ظاهر برای اکثر ساکنان جهان شهری توریستی و معمولی به نظر می آید. همچنین فرض می شود که اکثریت ساکنان شهر از نیروی فرا طبیعی شهر در کارها آگاهی ندارند، به این معنی که هر یک از اقدامات شخصیت اصلی در طول زمان که در شهر انجام می دهد در دیگر بُعد های (جهان ها) شهر تاثیر می گذارد. شواهد دیگر برای این موضوع پروتاگونیست سایلنت هیل ۲ می باشد، جیمز ساندرلند (قبل از بازگشتش به سایلنت هیل که بعد ها اتفاق می اقتاد) تمام ماه عسلش را با همسرش در سایلنت هیل به سر می برد بدون اینکه شاهد چیزی غیر عادی باشد.
برخلاف کل سری بازی، بخش عمده ای از خط داستانی هر دو نسخه از فیلم سایلنت هیل در جهان واقعی جریان دارد.
ممکن است جهانی باشد که لورا در سایلنت هیل ۲ آن را تجربه کرد.
به این جهان در کل سری بازی خیلی پرداخته نشده است. در سایلنت هیل ۴ اتاق ۳۰۲ می توان جهان واقعی را از پنجره اتاق هنری مشاهده کرد که یک خیابان شلوغ بزرگ و عبور مرور همسایگان قابل مشاهده است.
.
.
.
.

.

  • جهان واقعی در سایلنت هیل: ریشه ها:
بازی با عبور تراویس گریدی با کامیونش است که برای جبران تاخیری که در تحویل بارش به وجود آمده به سایلنت هیل میانبر می زند. در طول این مسیر وقتی که رد پایی را در جلوی هجده چرخ خود می بیند برای اینکه مطمئن شود به کسی آسیبی نزده توقف میکند و پیاده می شود، سپس متوجه می شود که دود غلیطی در اطراف وجود دارد و آن را دنبال می کند. در نهایت به خانه ای در حال سوختن می رسد، تراویس صدای جیغی از درون خانه می شنود و سرعت به سرعت وارد خانه می شود. بعد از آن بیهوش می شود و وقتی هوشیاری خود را به دست می آورد خود را بر ریو یک نیمکت در جهان مه می یابد.
در پایان بازی نشان داده می شود که تراویس گریدی با هجده چرخ خود جهان مه را ترک می کند.
.
.
.
  • جهان واقعی در سایلنت هیل ۱:

    هری میسون در جهان واقعی در حال تماشای دوربین!

هری میسونِ نویسنده که برای تعطیلات دخترش شرُل را به منطقه تفریحی شهر سایلنت هیل می برد در میان راه ناگهان دختری جوان از جاده عبور می کند و هری جهت برخورد نکردن با او جهتش را تغییر می دهد، اتوموبیل جیپ هری تصادف می کند و هری بیهوش می شود. شری ناپدید می شود و شهر ساکت است و به درو از منطق برف در حال بارش است (که همان جهان مه است).
وقتی که کار هری میسون با سایلنت هیل به پایان می رسد، با یک آلسا گلسپی کاملا جدید موفق به فرار از کابوس سایلنت هیل می شود. در نهایت هری با بچه تازه متولد شده ای که از دخترش شرُل و آلسا به وجود آمده و در آغوشش دارد می تواند خود را به جهان واقعی برساند که این اتفاق با یک صحنه معنی دار به نمایش در می آید; هری در خیایان ناگهان می ایستد و به دوربینی که شکارش کرده نگاه می کند!
.
.
  • جهان واقعی در سایلنت هیل ۲:

نمی دانم چرا، اما من اینجا رو خیلی دوست دارم. خیلی آرامش بخشه…

زندان تولوکا در جهان واقعی


___ مِری به جیمز ساندرلند، در مورد سایلنت هیل

بر خلاف دیگر نسخه ها، سایلنت هیل ۲ با شخصیت جیمز ساندرلند در جهام مه آغاز می شود. در ابتدا ما جیمز را در توالت «سکوی تماشا» رو به روی آینه می بینیم، برای درک واقعی بودن خود و اینکه چه شرایطی او را به سایلنت هیل آورده دستی به صورت خود می کشد و در تفکر عمیقی فرو رفته است. با پیشروی در بازی شخصیتی به نام لورا (Laura) معرفی میشود. نکته قابل ذکر برای لورا این است که سایلنت هیل برایش مکان زیبایی به نظر می آید، او ممکن است جهان واقعی و یا حالت اصلی شهر تفریحی را ببیند.
سرنوشت جیمز در پایان کمی مبهم باقی می ماند؛ معلوم نیست که اگر او موفق شده به جهان واقعی باز گردد چرا پدرش، فرانک ساندرلند در سایلنت هیل ۴ اتاق ۳۰۲ ذکر می کند که فرزندش در سایلنت هیل ناپدید شد.
.
.
.
.
.
  • جهان واقعی در سایلنت هیل ۳:
    جهان واقعی در سایلنت هیل 3

    جهان واقعی در سایلنت هیل ۳

جهان واقعی در سایلنت هیل ۳ به به طور مختصر دیده می شود، وقتی که هدر میسون بعد از دیدن یک کابوس در رستوران Happy Burger بیدار می شود.
در حالت پایان بندی عادی بازی، جهان واقعی نیز در پارک Lakeside Amusement دیده می شود.
.
.
.
.
  • جهان واقعی در سایلنت هیل ۴ اتاق ۳۰۲:
اما من میدانم که اگر اینجا بمیری… بعد در جهان واقعی هم خواهی مرد…

___ هِنری تاشِند به الین گالوین

هنری تاشند و الین گالیون در جهان واقعی

گرچه در بازی، بازیکن (هنری تاشِند) فکر می کند که اتاق ۳۰۲ در جهان واقعی قرار دارد و قفل های منزلش با کلید های آزادی (Keys of Liberation) باز می شود، اما در واقع فاش می شود که هِنری تمام این مدت در آپارتمان جهان دیگر والتر سالیوان قرار دارد. پنجره ها و روزنه درب منزل هنری به عنوان تنها نشان دهنده ی جهان واقعی بود.
اگر بازی با حالت پایان بندی خوب به پایان برسد، بعد از مرگ والتر سالیوان هنری و گالوین هر دو موفق می شوند که به جهان واقعی باز گردند.
.
.
.
.
  • جهان واقعی در سایلنت هیل بازگشت به خانه:

مانند سایلنت هیل ۲، سایلنت هیل بازگشت به خانه در جهان واقعی شروع نمی شود. در عوض با یک کابوس حولناک آغاز می شود. شخصیت اصلی بازی

آلکس شفرد و خانواده اش در کنار دریاچه تولوکا در جهان واقعی

آلکس شفرد در راهرو های بیمارستان آلکمیلا برادرش جاش شفرد را تعقیب می کند. وقتی که کابوس به اتمام می رسد با تکانی ناگهان بیدار می شود و در هجده چرخ تراویس گریدی نشسته است. پس از گفتگویی کوتاه، هجده چرخ از تابلوی خوش آمدگویی به Shepherd’s Glen کنار جاده که در مه شدید پوشیده شده عبور می کند. سرانجام تراویس آلکس را در خیابان اصلی شهر پیاده می کند و خودش می رود. مشخص نیست که تراویس می تواند به جهان واقعی بر گردد!

بر خلاف تراویس، در پایان بندی خوب بازی، آلکس و اِل هالووی در یکی از خیابان های خالی سایلنت هیل قدم می زنند. مشخص نیست که آنها نیز توانسته اند به جهان واقعی باز گردند یا خیر.
.
.
.
.
  • جهان واقعی در سایلنت هیل خاطرات خرد شده:
تنها تعامل بازی با جهان واقعی در این نسخه فقط در کلینیکِ دکتر مایکل کافمن در برج فانوس دریایی اتفاق می افتد زمانی که شرُل می بایست تعدادی آزمون روانشناسی انجام دهد. مابقی بازی در دنیای فانتزی که برای خود ساخته ادامه دارد که در این دنیا پدر قهرمانش با سختی ها و اتفاقات ماوراء الطبیعی و هیولا های شهر کلنجار می رود.
.
.
.
  • جهان واقعی در سایلنت هیل رگبار:
در سایلنت هیل رگبار جهان واقعی در اولین لحظات بازی به نمایش در می آید، زمانی که می خواهند مرفی پندلتون را از زندان به زندانی دیگر منتقل کنند.
همچنین در پایان بندی خوب بازی، وقتی که مرفی پندلتون و آنه کانینگام از سایلنت هیل آزاد می شوند این جهان مشخص است.
.
.
.
.
  • جهان مه:
من شنیده ام که تقریبا هوا هیچوقت در سایلنت هیل خورشیدی نیست. و مردم می گویند که وقتی مه همه جا را فرا میگیرد، چیز های عجیبی ظاهر می شوند.
___ هِنری تاشند

بیشترین جهان سایلنت هیل که به طور مداوم تکرار شده جهانِ مه آن است. جهانی مبهم و گنگ که در کنار دیگر جهان های سایلنت هیل قرار دارد. همچنین جهان مه می تواند به عنوان دیگر بُعدِ جهان دیگر دیده شود، هر چند تعریف دقیق آن نامشخص است. فر ایندی که در آن هر شخصیت از جهان واقعی به جهان مه منتقل می شود اغلب قابل دیدن و لمس نیست اما اکثرا اتفاق می افتد. به همین دلیل به عنوان یک گذر و انتقال تدریجی و مختصر به تصویر کشیده می شود و هر شخصیتی که در آن به دام می افتد تا اولبن برخوردش با شهر متوجه نمی شود که در چه چیز کثیف و شومی غرق شده است.
.
.



ارسال توسط mehrad
آرشیو مطالب
نظر سنجی
چه مطالبی در وبلاگ را بیشتر میپسندید؟






صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

دانلود فیلم